Na semináři zkušené lektorky budou řešeny nejčastější obtíže při rozvoji matematických představ; jejich příčiny, průběh a souvislosti:
- na straně žáka (kognitivní, percepční a osobnostní faktory),
- na straně metodického vedení (ŠVP - volba posloupnosti učiva, metodika výuky, metodická úskalí);
diagnostika - rychlá orientační kvalitativní diagnostika předmatematických a matematických dovedností na 1. stupni ZŠ, které jsou často podkladem obtíží i na 2. stupni ZŠ;
pedagogická intervence/reedukace:
- Metodika je vhodná pro děti, které si nevytvořily představu desítkové soustavy, neporozuměly poziční hodnotě číslic v čísle. Vlivem tohoto využívají neefektivní postupy při numerických operacích sčítání a odčítání. Následně neporozuměly operacím násobení a dělení. Nedokáží řešit komplexní aritmetické úlohy. Děti postupně nezvládají zvyšující se objem učiva, nechápou souvislosti a hrozí jim školní selhání až rezignace na výuku.
- Metodika využívá modelování mentální činnosti prostřednictvím dřevěných hranolů, sítí s grafickým uspořádáním čísel 0-100, 0-1000, případně 0-10000.
V rámci semináře budou poskytnuty účastníkům materiály pro diagnosticko-intervenční pomoc dětem; podklady a doporučení pro preventivní opatření, plán pedagogické podpory.
celý popis kurzu